lørdag 4. september 2010

Freiburg it is!

Da var jeg fremme i Tyskland, Freiburg og i hus!
Jeg har nå blitt plassert der hvor jeg skal bo og jeg må si at første inntrykket er slettes ikke dårlig. Det er ett gammelt hus, Men man henger ikke med hodet av den grunn, for jeg har fått ett bra rom, plass i kjøleskapet og alt i alt ligger det veldig sentralt.
Turen startet med at jeg forsov meg og våknet i det tidspunkt da jeg ble hentet. Men med en kjapp dusj, en brødskive i handa og ferdig pakket koffert, så tok det ikke lange stunden før jeg var ute av døra. Alt gikk veldig greit. Vi tok flyet til Frankfurt, tog fra Frankfurt til Freiburg og ble hentet av Kontaktperson, Susanne. Jeg ble deretter kjørt til huset hvor jeg skulle bo. I døra ble jeg møtt av lille mama Papanaga, som er pensjonert og eier huset. Vi er 3 stundender som bor her alene, som deler kjøkken og bad. Bilder kommer senere. I kveld skal vi møtes i byen for å spise og diskutere litt hvordan det skal bli fremover. Vi fikk vite i taxien at skolen ikke begynner 09:00 som den skulle, men 13:30. Så da slipper vi å stå opp så tidlig som planlagt.

Men nå skal jeg slenge meg nedpå litt før jeg skal ta trikken inn til byen som tar 7-10minutter.

Martin Dorph

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar