onsdag 8. september 2010

Herlich

Da er dag 5. i  Freiburgby over og det er tid for noen oppdateringer. Språkskolen er bare helt topp. Jeg har kommet veldig godt i gang og er nødt til å hoppe opp en klasse grunnet rask fremgang. Man lærer mye og veldig fort her og det er jeg godt fornøyd med. Er tross alt bare 2,5 uker før jeg begynner å jobbe. På mandag fylte min kjære mor 50år. GRATULERER SÅ MYE og i dag fyller min mormor 76. GRATULERER SÅ MYE. Ellers har vi gått rundt i byen, drukket pils og skrattet godt i lag.
Det er ett kjempe stort sportssenter med bowling, biljard, ishockey og restaurant/bar her, hvor vi hadde tenkt å spille bowling i dag. Lærlingen til språkskolen ville så gjerne være med så han viste oss vei. Men når vi kom frem så var det fullt. Så vi reserverte bane til i morgen i stedet. Derfor ble det biljard, pils og god prat. Vi prøver stort sett å holde oss til tysken, men det er klart at det blir litt Engelsk og Norsk til tider. Tyskere, Italienere, Sveitsere er veldlig opptatt av norske priser i forhold til dem egne. Så vi har en del å utveksle av erfaringer samt. fakta. Menneske her er veldig hyggelige og imøtekommende.


Martin Dorph

Favoritt Baren med Favoritt Ølet.
Ingenting er som kinesisk til kveldsmat
Andreas fra Språkskolen
Første skoledag
Møtte ett hyggelig ektepar fra nord-Tyskland. Dem mente at Freiburg var den fineste byen i hele Tyskland!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar